سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش خود را نادانى میانگارید ، و یقین خویش را گمان مپندارید ، و چون دانستید دست به کار آرید ، و چون یقین کردید پاى پیش گذارید . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----195379---
بازدید امروز: ----20-----
بازدید دیروز: ----9-----
منتظر ظهور

 
نویسنده: روح الله خراسانی کیا
دوشنبه 88/4/22 ساعت 10:25 صبح

 hezab

 من امروز خیلی ناراحتم، دلم شکسته، بغض دارم، برای چیزی که شنیدم در مورد نابودی یک خانواده، در مورد از هم پاشیدن بنای یک عشق.
ببخشید که آرامش و صبری که بتوانم این بحث را بصورت منظم برایتان برگزار کنم ندارم.
من به حال جامعه ای افسوس می خورم که حدود الهی را رعایت نمی کند. من به حال مردان و زنانی افسوس می خورم که بی آنکه بدانند روز به روز سرمایه عشق و توجه به کانون خانواده را از دست می دهند. به حال زنان و دخترانی افسوس می خورم که با جلوه های شیطانی در کوچه و خیابان شهرمان به این و آن گناه و غفلت تعارف می کنند.
من به حال آن عشق های پاکی افسوس می خورم که ساقه ساقه می بالد و شاخه شاخه سایه می گستراند و گرمی خانه های بندگان خدا می شود اما درین آشفته بازار با اندک غفلتی تباه می شود و نابود.
من برای دخترانی افسوس می خورم که با هزار جلوه و عشوه، توجه و نگاه از مردان و پسران گدایی می کنند. شاید هم نه.  شاید این جلوه گران،گدای نگاه و توجه نباشند.
شاید دزدانی هستند که بیرحمانه سرمایه ی ایمان و عشق و توجه رهگذران را می دزدند. عشق و توجهی که فقط و فقط باید نثار محبوبشان شود. من به نیت این دختران کاری ندارم شاید از درون از خیلی ها پاکتر باشند، اما اتفاقی که برای رهگذران می افتد اینست : تباهی تدریجی ایمان و نابودی عشق.
من متأسفم در جامعه ای زندگی می کنم که (بعضی) زنان و دخترانش دانسته یا نادانسته مسئول تباهی ایمان مردان و پسرانش هستند. زنان و دخترانی که بی هیچ واهمه ای حیا و عفت را به کناری نهاده اند و با دام روی و موی هر لحظه دل و دین شکار می کنند. « بنازم دست و بازوی تو صیاد !! » هیهات که صید بیچاره به این سادگیها بفهمد که به چه ورطه ای افتاده است. من اما ، نه مسئولیت مردان را در کنترل خود نادیده می گیرم و نه آنانرا موجوداتی معصوم و بی گناه می دانم. چه بسیارند مردانی که از این جهت شریک شیطانی زنانند. اما کیست که نداند و نگوید که اگر زنان و دختران جامعه ای عفیف باشند و منزه، مردان هرزه هرگز جسارت تعدی پیدا نمی کنند. کیست که نداند و نگوید که لباسها و حرکات و آرایشهای جلوه گرانه دختران یک پیام مشخص برای اطرافیان دارد : من حریم خصوصی ندارم، به من تعدی و جسارت کنید، من باکی ندارم. و من خنده ام می گیرد از اینکه گاه میبینم زنانی که مقید به حفظ خود و رعایت حجاب و عفاف نیستند از جسارت ها و چشم چرانی ها شکایت می کنند ! واقعا خنده دار نیست ؟ آیا زبان رفتاری خود را درک نمی کنند ؟ آیا درک نمی کنند اگر هر طور که دلشان خواست و هوی نفسشان فرمان داد به کوچه و خیابان بیایند ، باید تاوان آنرا هم بدهند. تاوان آن بی حرمتی دیدن است، تاوان آن جامعه ای هرزه است که حتی نا امنی آن دامان زنان و مردان با عفت را هم می گیرد.
آری ، می گویم هرزه ! اگر چشم چرانی و دید زدن ناموس خلق الله زنای چشم باشد ، چرا خود را در معرض نگاههای آلوده گذاشتن هرزگی نباشد ؟
اینطور نیست که با روی خندان و موی پریشان در جامعه ظاهر شویم و انتظار داشته باشیم که مثل قدیسه ها با ما برخورد کنند، هیهات.
برای همه مان متأسفم. همه ما در این مضع مسئولیم ، همه.

به نقل از وبلاگ حدیث نفس



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: روح الله خراسانی کیا
    پنج شنبه 88/4/4 ساعت 12:32 عصر

                لیلة الرغائب چگونه شبی است؟

     

    "رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

    اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

    پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

    اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

    روز پنج شنبه اول آن ماه  - در صورت امکان و بلا مانع بودن -  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

    پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

    میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

    امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.

    " التماس دعا"

     



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: روح الله خراسانی کیا
    دوشنبه 88/4/1 ساعت 11:51 صبح

     

    امام زمان

    چرا برای سلامتی امام زمان دعا می کنیم؟

     

    دعا از هر حیث مخصوصا برای‏سلامتی‏امام زمان (عج) آثار و برکات فراوانی دارد که برخی عبارتند از:

    1 . دعا نشان‏گر علاقه و محبت مسلمانان به ایشان است . اگر چه دوستی‏تمام ائمه معصومین علیهم‏السلام بخشی‏از ایمان و شرط قبولی‏اعمال است، در عین حال دعا کردن در حق امام زمان (عج) موجب ازدیاد محبت آن حضرت در دل و در نتیجه موجب تقویت ایمان می‏گردد .

    2 . دعا اظهار تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است و محتوای‏پیمان با آن حضرت را دین داری، شریعت محوری‏و تصمیم قلبی‏بر اطاعت امر امام علیه‏السلام و یاری‏رساندن او با نثار جان و مال تشکیل می‏دهد .

    تجدید بیعت‏با آن حضرت علیه‏السلام کاری است که بعد از هر نماز از نمازهای پنجگانه یا در هر روز و یا در هر جمعه انجام آن مستحب است . هر روز بعد از نماز صبح، دعاهایی‏که مربوط به وجود مبارک امام عصر (عج) است، خوانده شود، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود .

    دعای‏شریف «اللهم بلغ مولای‏صاحب الزمان صلوات الله علیه عن جمیع المؤمنین ...» و نیز «دعای‏عهد» شاهدی‏برای‏این سخن است . (1)

    3 . دعا سبب زنده نگه داشتن یاد امام غایب در دل منتظران می‏گردد . یاد امام زمان (عج) توجه به ارزش های

    دین و اصول اخلاقی را در دل‏ها زنده می‏کند و غفلت از یاد امام، یکی‏از دلایل عمده پژمردگی‏و سستی‏ارزش های الهی‏وانسانی‏در جوامع اسلامی است .

    دلت گر که یک لحظه غافل نشیند، خدنگ بلا بر دل دل نشیند

    4 . کسی‏که سلامتی‏امام زمانش برایش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برایش سخت است; در نتیجه دعا برای‏سلامتی‏آن حضرت، انسان را به انجام کارهایی‏وامی‏دارد که موجب خشنودی‏آن حضرت و در نتیجه سبب رسیدن به مقام رضوان الهی‏می‏گردد .

    5 . دعا بسیار مؤثر است و موجب فرج آن حضرت و نیز فرج و گشایش در زندگی‏مؤمنان می‏شود .

    6 . دعا موجب قرب الهی‏است . امام مهدی (عج) در خصوص زیارت آل یس می‏فرمایند: «هرگاه خواستید به وسیله ما به خداوند و به ما توجه کنید، این زیارت را که از جانب خداوند انشا شده است، بخوانید» . (2)

    این زیارت که از جهات مختلف محتوایی عمیق دارد، بسیار مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است . این زیارت از ابتدا تا انتها، دعای برای سلامتی، تندرستی و بهروزی امام زمان (عج) است; «السلام علیک یا خلیفه الله و ناصر حقه ... السلام علیک حین تصبح و تمسی، السلام علیک فی‏الیل اذا یغشی‏و النهار اذا تجلی ... السلام علیک بجوامع السلام ... ; سلام بر تو ای جانشین خدا و یاری کننده حق ... درود و سلام بر تو هنگامی که صبح و شام کنی، درود و تهیت الهی‏بر تو در شب که همه جا را فراگیرد و در روز، در وقتی‏که نور دهد (یعنی‏سلام بر تو در هر صبح و شام) ... ، درود بر تو درودی‏همه جانبه ...» .

    در دعای بعد از این زیارت نیز معانی بلندی نهفته است; مانند: خدایا او (امام زمان «عج‏») را از شر هر متجاوز و سرکشی‏و از شر همه خلق خود پناه ده و او را از حوادث یومیه، از پیش رو و از پشت‏سر و از طرف چپ، حفظ و نگه‏داری‏کن و از این که آسیب و گزندی به او برسد، جلوگیری‏کن و در خصوص او، رسولت و خاندان رسولت را حفظ نما و به دست مبارکش عدل و داد را پدیدار نما! «اللهم اعذه من شر کل باغ و طاغ و من شر جمیع خلقک و احفظه من بین یدیه و من خلقه و عن یمینه و عن شماله و احرسه و امنعه من ان یوصل الیه بسوء واحفظ فیه رسولک و آل رسولک واظهر به العدل ...» .

    در پایان سخن لازم است‏یادآور شویم که دعا کردن برای‏سلامتی‏و فرج آن حضرت، اطاعت از امر خداوند و نیز اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است; «و هر که خدا و رسولش را اطاعت کند و خداترس و پرهیزکار باشد، چنین کسی‏به فوز و سعادت خواهد رسید» . (3)

    آخرین نکته این است که هر چند طبق وعده الهی‏حضرت زنده و باقی‏هستند تا زمانی‏که پرچم توحید و عدل را در همه جهان به اهتزاز درآورند، ولی‏بالاخره بشر هستند ودر معرض آفات جسمانی‏و بلاهای طبیعی و ممکن است مریض شوند و دچار کسالت گردند و از این نظر دعای‏ما برای‏سلامتی‏حضرت و حفظ ایشان از این آفات و حوادث، بدون شک در سلامتی‏وجود آن عزیز عالم وجود و آخرین در صدف امامت و ولایت، مؤثر و مفید است .

    1 . قمی، مفاتیح الجنان، ص‏891و892 .

    2 . همان، ص‏863 .

    3 . نور (24): 52 . 



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: روح الله خراسانی کیا
    دوشنبه 88/4/1 ساعت 11:4 صبح

    به روز شده در تاریخ دوشنبه 1 تیر 1388

     

    UserName: EAV-17256019
    PassWord: unm47rtdu7

    UserName: EAV-17256020
    PassWord: 37ucbphujr

    UserName: EAV-17256021
    PassWord: n3m7cvhntc

    UserName: EAV-17256029
    PassWord: cm76utk7ax

    UserName: EAV-17282510
    PassWord: be68kmpevf

    UserName: EAV-17283253
    PassWord: nke7mf88m5

     UserName: EAV-17256018
    PassWord: 7uu86jtkkk



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سال نو مبارک
    ادعایی بزرگ
    این است زندگی مقام معظم رهبری
    ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س
    چرا به دنیا آمده ایم؟!!!
    [عناوین آرشیوشده]